Trådlöst Och Kristen Screemo!!!

Ja.. då var man inne i andra skolveckan. Lite tyngre idag får jag lov att säga :p
Vi började ge oss in i den trådlösa världen idag.. som lärare/föreläsare hadde vi VD:n från NoWire som är nordens största inom just trådlösa nätverk. Dom har tex hjälp telenor och glocalnet med att bygga ut hela deras system. Så det var lite tufft att få ha en sån person som lärare. Jag har inte varit jätte insatt i den trådlösa världen och därför blev det mycket att anteckna och mycket nya begrepp och lösningar att hålla reda på, men jag ska gå igenom allt i morgon så det sitter.

Sen när jag kom hem drog jag till Haninge Centrum (typ 700 m hemmifrån) och hämtade mina Slipknot biljetter och förhandsbokade online spelet Warcraft Online: Age of Reconing som verkar riktigt ballt. Sen begav jag mig hem igen och tog nått att käka medens jag kollade på filmen Iscariot som var en svensk Thriller som var jävligt bra faktiskt. Handlar om två bröder var av den ena är framgångs rik läkar och den andra är en pundare som säljer knark och hamnar i stora trubbel när han blir rånad på 6 kg knark. Hans bror läkaren gör nu allt för att försöka hjälpa sin bror ur skiten... jag ska inte berätta mer utan jag tycker att ni ska se den själva. Mycket se värd med andra ord :P

Nu till dagens STORA musik nyhet!!!
Underoath släppte sitt nya album "Lost In The Sound Of Seperation" som är ruggit bra... Deras absolut bästa!!!
För er som inte är bekanta med Underoath sen tidigare kan jag medela att dom är ett jätte stort band inom genren Kristen/Screemo/Hardcore musik. Det är helt enkelt låtar med fart och energi och kraft som alla har ett kristet budskap. Texterna är helt underbara och musiken är helt underbar då den skiftar mellan snabba trummor och gittarer samt skrikande sång och sen går över till mer melodiskt och skön sångade. Man känner kännslorna som bandet vill få ut från texterna genom musiken och är därför ett av mina absoluta favoriter!

Jag tänkte bjuda på ett smakprov från deras nya album genom ett separat inlägg... och då lägger jag även upp texten så ni kan se budskapet som ges....

Men nu får ni ha det så bra allihopa så hörs vi snart igen!
PS! Glöm inte lyssna in "Underoath - Too Bright To See,Too Loud To Hear" ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test